zondag 24 juni 2012

fonteinen uit het water

Vanochtend zat ik over de oceaan te turen vanachter de keukentafel toen ik ineens een fontein uit het water zag komen en nog een en nog een! Dit was echt ongelooflijk geweldig om te zien! Ik weet nu wat de zin, " je gelooft je eigen ogen niet" betekent, want je gelooft je eigen ogen echt niet! Snel ben ik met de verrekijker op het deck gaan staan en Marcella en de jongens geroepen. Gelukkig hebben we het allemaal gezien, drie fonteinen en een zwarte rug die boven het water uit kwam, gewoon hier voor onze kust.
Walvissen kijken vanuit m'n huiskamer is toch wel een droom beleving.
Ze zwommen uit ons zicht richting het zuiden. Marcella en ik zijn met de auto naar een uitkijkpunt gereden net ten zuiden van de stad, tunnelbeach,en daar hebben we ze nog een keer gezien maar al een stuk verder uit de kust. Een meneer die met ons mee keek en verderop woonde vertelde ons dat het niet vaak gebeurde dat hier walvissen voor de kust zwemmen en de buurvrouw die hier haar hele leven al woont, heeft het nog nooit gezien. Maar het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit of het zeldzaam is of niet, het was geweldig om te beleven!

Herman


4 opmerkingen:

  1. Ik ging vanmiddag even een boodschap doen bij "Appie" in Callantsoog.Op de terugweg moest ik hard remmen voor een vos!Dat was de àllereerste keer dat ik in NL een wilde vos zag!Nu is het lastig om een walvis te vergelijken met een vos.....maar het unieke aspect van de sighting komt aardig overeen denk ik.( hoewel...remmen voor een walvis.....dat zou pas écht uniek zijn hè!?)Anyway,Enjoy and stay happy!! Digigreetz (tja ben internet ondernemer hè :=) ) Stephan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me inderdaad ook heel bijzonder om te zien. Ik heb ook wel een fonteintje in de tuin, maar die moet ik eerst aanzetten...

    Adios,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een reden om te blijven en niet van dit plekje op aarde te willen verkassen. dikke kus en groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel heel bijzonder!Daar kan ik mij hier helaas niets bij voorstellen.Ik kijk wel tegen mooie vijgen en walnoot boom aan maar dat is niets vergeleken bij walvissen!
    Genieten!
    grt Tanja

    BeantwoordenVerwijderen