woensdag 6 juni 2012

Winter

Momenteel ben ik een paar daagjes in Christchurch. Normaal gesproken is Christchurch net even wat warmer dan Dunedin, net wat minder wind maar in Dunedin schudt de grond tenminste niet. Dat laatste valt tot op heden enorm mee.

Maar wat er in Christchurch momenteel enorm veel valt en in Dunedin helemaal niet is SNEEUW. En omdat er zoveel valt blijft het nog liggen ook!

uitzicht van m'n motelkamer

De temperatuur is rond het vriespunt, de weg is een snot gebeuren en strooi auto's of sneeuwschuivers heb ik niet gezien. Mijn afspraak voor vanmiddag is afgezegd, mensen die in de heuvels rond de stad wonen blijven thuis. Sommige wegen sluiten ze voor verkeer.
Voor het binnenland verwachten ze 1mtr sneeuwval vandaag. Goed voor het skiseizoen wat na het 3e schooltermijn begint. (over 4 weken)

De verwachting is dat het blijft sneeuwen tot vanavond over een gebied tot Timaru, circa 160km zuidelijk van Christchurch. Morgen rond het middaguur rij ik weer naar Dunedin en hoop ik dat de sneeuw weg is. Anders blijf ik nog maar een dag.

Herman

2 opmerkingen:

  1. Cool die sneeuw. Alleen zal het bij jullie wel van die natte zooi zijn. Bij een beetje sneeuw thuis blijven? Hier begint het zonnetje juist een beetje te schijnen. Hoop maar dat het onder de 22 graden blijft; Warm genoeg.

    Cheers, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is nog even wennen, sneeuw in juni ;-)
    Groetjes, grote zus, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen