vrijdag 4 november 2011

Mount Cargill bewandeld





Mijn nieuwe vriendin vroeg of ik zin had om te wandelen op donderdagmorgen. De wandeling zal ongeveer drie uur duren zei ze. Lijkt me geweldig om de Dunedin Hills te bewandelen. Dus bepakt met drinken, eten, pet en een vest zijn we om 9:35uur begonnen met lopen. Haar hond was ook mee en die genoot zichtbaar. Laat ik eerst wat gegevens melden over deze berg. De vallei heet Bethunes Gully, de berg heet Mount Cargill. De route is 8,5 km lang en de klim is 580 meter hoog. De top ligt op 676 meter hoogte. Het eerste deel was een pad met houtsnippers en er stonden allemaal dennenbomen. Dit is georganiseerde bosbouw. De bomen worden "binnenkort" gekapt en verkocht als onder andere open haard hout. Hierna liepen we over een brug met daaronder een stroompje. Vanaf nu  groeiden er struiken en varens. De zon scheen tussen de bladeren door wat een magische groene kleur gaf. Het pad werd steiler en onze snelheid ging wat omlaag. Ondertussen hebben we over van alles en nog wat gesproken. Dit gaf wel eens wat hilarische versprekingen van mijn kant. Mijn Engels klinkt Engels/Amerikaans. Het Engels dat ze hier spreken is echt anders. De kiwi's spreken hier wat slordig, mompelen en korten woorden af. Goed opletten dus. Ondertussen is het gaan hagelen en hebben we onze vesten en petten op gedaan. Eenmaal boven geloofde ik bijna mijn eigen ogen niet!  Wat is dit mooi! Even genieten met een broodje en drinken. De hond werd ongeduldig, ze keek ons aan met een blik van "lady's kom op we gaan weer". Naar beneden ging makkelijker al voel je dit toch ook in je knieĆ«n en bovenbenen. We waren om 11:55uur weer bij de auto dus binnen 3 uren gelopen! Moe maar ontzettend voldaan reden we naar huis.

3 opmerkingen:

  1. Hoi, ziet er schitterend uit! zeker de moeite waard ondanks de hagel.
    Fijn weekend!!
    groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marcella
    Ziet er heel mooi uit en wat leuk dat je al contacten hebt om te wandelen en "thee"te drinken.
    Klinkt als continu vakantie.
    Heerlijk. het is jullie gegund
    lieve groet Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Herman, Marcella en kids,
    Zo te lezen genieten jullie van het leven in Nieuw Zeeland en voelen jullie je al aardig thuis.
    Het is heel leuk te lezen over jullie belevenissen en dagelijkse activiteiten.
    Groetjes, Alexandra Tanis

    BeantwoordenVerwijderen