donderdag 15 december 2011

Visum Restrictie is verwijderd!

Goed nieuws, vandaag hebben we een nieuw visum in ons paspoort gekregen zonder restricties. Het vorige visum had de voorwaarden dat ik minimaal drie maanden voor m'n huidige baas moet werken. Dit was even spannend maar is gelukt. 

Economisch kent ook NZ een slecht jaar voor de bouw. Bovendien wil de rebuild van CHCH niet op stoom komen. Ik vind het moeilijk om hier een conclusie uit te trekken want ik ben er nog maar kort. De workload om goed te kunnen functioneren voor een bedrijf als Saunders Eng. is te weinig. Dit geeft wel wat spanning en onzekerheden op de werkvloer en heeft ook tot ontslagen geleid. In deze situatie ben ik gestart. Afgelopen weekend hebben we weer voor personeel geadverteerd, kraanmachinist, samensteller en lassers, geen enkele reactie. Voor mij stond het houden van deze baan voorop om de restrictie op ons visa verwijderd te krijgen. Dat is gelukt en nu gaan we eerst met bouwvakvakantie. Volgende week hebben we bouwvakkersbal. Ik ben benieuwd en ga maar niet met de auto naar het werk.....

Vandaag was ook de laatste schooldag voor Thijs en Jilles. Beide jongen hebben een prima rapport en gaan door naar de volgende klas, er is geen aanleiding om het afgelopen schooljaar nog eens helemaal over te doen. Dit laatste is nog een keer geweldig nieuws vandaag.

Merry X-Mas

Herman

6 opmerkingen:

  1. Heel erg fijn dat hurman nu zijn juiste stempel in zijn paspoort heeft gekregen.
    Het zal wel eens gezorgd hebben voor slapeloze uurtje.
    Maar nu kun je genieten van X ma's niet in de kou, maar in een lekker temperatuurtje. Toch wel vreemd dat we met oud en nieuw niet meer live kunnen proosten onder de mooie kerstboom op ons veldje in Schagen.
    Luitjes succes en tot horens!

    Cor - Jan en Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer goed nieuws op 2 fronten. Geeft in ieder geval een hoop rust. Bij ons wil het nog niet echt winteren. Het is even -28 geweest met ca. 10 cm sneeuw, maar de laatste weken is het gewoon warm: -5 to +7 vandaag. Wellicht voor ons een groene kerst. Ik hoop maar dat de rebuild van CHCH gauw op gang komt. But remember there is always Alberta where the shortage of skilled workers is always present.
    Don't get into trouble.
    Cheers, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik reageer alleen maar even op jullie leuke foto!De rest heb ik gisteravond al "live"met jullie doorgenomen....

    Deze foto zijn jullie ten voeten uit....
    Happy family...lots of love for each other(ingklis is not verrie kood)...
    Ben jaloers op jullie zomerse kledy,dat kan nu echt niet in nederland!
    love you allllllllllll...kus San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marcella en Herman+ kids,

    Allereerst fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar. Zo te zien gaat dat wel lukken voor volgend jaar. Vreemd hoor om jullie zo in zomerkleding naast de kerstboom te zien.
    Zo af en toe kijk ik even op de blog om te zien hoe of het gaat en vind ik jullie verhalen erg leuk om te lezen wat jullie meemaken zo ver weg.
    Hier in schagen gaat alles zijn gangentje. Bart staat naast me en stuurt groetjes voor thijs.

    groetje4s van mij ook voor jullie!
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Luitjes in zomerse kledij bij een kerstboom!!!
    Super dat het gelukt is met het visum.
    mooie rapporten van de mannen!
    Fijne vakantie en aftellen dat visite uit Schagen er al bijna is.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen