woensdag 26 september 2012

Mijn werkplek

 
 57 Kirkcaldy Street, straatzijde.

 
 De achterzijde/tuin
 
 
 De snoezelruimte.
 
 
Per vandaag zit mijn eerste werkweek erop! Deze is mij goed bevallen! Ik begin om 8:45u en stop om 16:15u, van maandag tot en met vrijdag. We werken met z'n drieën, Julie, Pat (Patricia) en ik, gedurende de hele dag. We runnen een dagbesteding locatie voor mensen met een geestelijke en lichamelijke beperking. In totaal maken 11 mensen gebruik van onze locatie al verschilt het wie er wanneer is. Wij halen een aantal mensen zelf op met onze bus vanaf hun woonhuis. Er wordt een persoon door haar ouders gebracht en er zijn mensen die gebruik maken van een taxiservice. Gedurende de dag ondernemen we van alles en dan bedoel ik ook echt van alles! Ik heb het geheel nog niet helemaal in mijn geheugen zitten omdat iedere cliënt wel iets doet en de taken onderling onder ons rouleren. We eten en drinken samen, luisteren naar muziek, spelen met de aanwezige materialen zoals hoepels,verf,stiften, verkleedkleren, snoezelen, enz.. We gaan er ook regelmatig op uit, naar een zaal voor dansen, gymnastiek, naar een pub om wat te drinken (frambozen cola), naar een andere pub om karaoke de doen. We doen mee aan een tuin competitie, we koken op vrijdag een lekkere lunch, er wordt gebakken, verjaardagen worden gevierd. Dit wordt samen gedaan met de cliënten. Voor sommige cliënten betekend het erbij staan in de rolstoel en een ander kan actief helpen. Daarnaast zijn er ook medische aandachtspunten om rekening mee te houden. Kortom ik zit er prima op mijn plek!

3 opmerkingen:

  1. ziet er gezellig uit !!,en te gek dat het jou naar de zin is,een en ander is wel weer even wennen maar dat is altijd met een nieuwe baan.
    Lekker door in dunnedin.
    Groetjes aan de kids en Herman [sterkte in het huishouden]
    Knuffel en xxxjes Pap Schouten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het superfijn dat je het zo naar je zin hebt!Het klinkt heel relaxed,maar de verantwoording is groot.Ik weet dat je een topper ben!Ga zo door. xxx san

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt goed Marcella, mooi dat je werk hebt gevonden waar je het naar je zin hebt. Is het een kleinschalige voorziening of valt het onder een grotere organisatie. Foto,s zien er gzellig uit en ook wat je erover schrijft. Groeten Bram

    BeantwoordenVerwijderen