maandag 6 februari 2012

Vakantie is voorbij, visite is weer weg

De vakantie is weer voorbij. Jilles is afgelopen week weer met school begonnen,Thijs begint morgen en heel misschien begint Marcella eind Februari wel met een parttime studie. Ik zelf ben twee weken geleden weer begonnen met werken. Vakantiedagen had ik niet dus onbetaald verlof. Alhoewel het nog steeds zomer is kijken we terug op een heerlijke eerste zomervakantie. Onder andere met bezoek uit Nederland, oma was er.
Het was leuk om dit bezoek te hebben en we hebben het gecombineerd met een rondreis van een week door onze eigen provincie Otago.

Vanuit de provincie hoofdstad Dunedin zijn we via de kust route naar Bluff en Invercargill gereden. Invercargill is de meest zuidelijke stad van NZ en het centrum voor de "farming". Nog net iets zuidelijker ligt het vissersplaatsje Bluff, van hier uit vertrekt de ferry naar het 3e eiland van NZ, Stewart Island.

Nugget point langs de kust route
Bluff

Na een overnachting in Invercargill zijn we verder gereden naar Te Anua om daar de volgende dag een bus en boottocht naar de Milford Sound te maken. Bij aankomst in Te Anua waren we verrast om verse sneeuw op de bergen te zien tot ongeveer 1000mtr. Er lag 4,5cm sneeuw rondom een trekkers hut op 1472mtr. Gelukkig was het de volgende dag prachtig weer en verdween alle sneeuw door de zon. Dit maakte onze trip door de bergen naar de Milford Sound fjord alleen maar mooier. De busrit was prachtig maar de bootreis door de Sounds was helemaal geweldig. Vier jaar geleden regende het tijdens de trip maar nu scheen de zon.
Mitre Peak, Milford sounds, 1634mtr boven water circa 300mtr onder water
Na de Milford Sounds ging de reis naar Queenstown in het midden van Otago. Queenstown is een enorme leuke toeristenplaats waar het hele jaar door iets te doen is. In de winter wordt er vooral aan wintersport gedaan en in de zomer kan je bungy jumpen, parasailen, rodelen, shoppen en nog veel meer. Wij hebben bijna alle toeristen dingen gedaan waar onze voeten gewoon bij op de grond bleven. Inmiddels zijn we al enkele keren in Queenstown geweest en het is een van onze favoriete plaatsen aan het kilometerslange "Lake Wakatipu"
Queenstown en "Lake Wakatipu" vanuit de Gondola
Lake Wakatipu wordt onder andere gevoed door de Dart River, ruim een uur rijden naar het noorden vanuit Queentown. In die omgeving is veel filmmateriaal opgenomen voor de film "lord of the Ring". Het is er rustig, ruig en gewoon heel erg mooi. Na Queenstown zijn we daar nog naar toe gereden en twee nachtjes in de Kinloch Lodge gebleven. Als kersverse kiwi's hadden we natuurlijk onze hengels mee en zat het geluk ons mee. Twee zalmen de eerste dag en de volgende dag nog een. De eerste twee zijn zalig opgegeten.

the Kinloch lodge

en het uitzicht.... ruig, rustig en ruim

Onze eerste zomervakantie zit erop, er is nog steeds veel te ontdekken.

Groeten

Herman

1. Hallo familie, fijn om weer wat op het log te lezen, jullie hebben een prachtige tour gemaakt,Tonnie was erg onder de indruk hebben we gehoord! Foto's spreken voor zich!
    Heel veel groetjes, Anne-Marie & fam.

2. Hai Marcella en Herman,
    Wat is het toch leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ik denk dan.Zal ze weer even opzoeken en staan er nieuwe verhalen en wederom prachtige foto's op. Mooi hoor.
    Aan welke studie denk je Marcella?