dinsdag 18 oktober 2011

vis!

Eindelijk, onze eerste vis! Gisteravond gevangen en vanavond lekker eten. We hebben hem gevangen in het southern reservoir. Een betonnen meer waar ze 700 vissen in hebben gedaan. Dat zullen er nu vast minder zijn. De vis is een regenboogforel, op zijn Engels: rainbow trout. De vis is 39/40 centimeter en ik heb hem gevangen. Nou ja gevangen is misschien te veel gezegd. Ik zag hem springen dichtbij ons en ben snel heen gerend. Daar zag ik hem spartelen onder water. Hij was minder dan een meter uit de kant. Ik vroeg snel om het net. We hadden maar een kans, dachten we. We kwamen er toen achter dat hij al gevangen was maar toen was die lijn gebroken. Die lijn was vast komen te zitten achter een steen. Na een paar pogingen had papa hem binnen gekregen. Toen mocht ik hem met de knuppel doodknuppelen. Eenmaal thuis heeft papa hem schoongemaakt. We zijn nu weer wat lijn een haakje en een loodje rijker. Dat word smullen vanavond!
groeten

Thijs

4 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit!
    groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo hé, wat een joekel! Heeft het lekker gesmaakt? Veel op pad geweest in de vakantie? Groetjes fam. Jans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een vis 40 centimeter lang
    maar wie heeft die vis nou gevangen ????
    ik hoop voor jullie die vis lekker vonden

    groete Aaron smit

    BeantwoordenVerwijderen